1. Bitki çayları tüketin!

Özellikle kuşburnu ve hibiskus çayları kan şekerinizi dengeleyerek özellikle tatlı isteğinizin önüne geçer.

  1. Ara öğün yapın!

Ara öğün yapmak bir sonraki öğün için iştah kontrolünü sağlamanızı sağlar.

  1. Protein tüketin!

Süt yoğurt yumurta gibi sağlıklı proteinleri tüketmek açlık ataklarınızı kontrol etmenize destek olur.

  1. Su tüketiminizi arttırın!

Açlık durumlarının en önemli baskılayıcısı sudur. Yapılan bir çalışmada su tüketimi 2 litrenin üzerinde olan bireylerin gün içerisinde daha az kalori aldığı gösterilmiştir. Öğünden önce içeceğiniz 1-2 bardak su midenizde hacim oluşturarak daha az yemenizi sağlar.

  1. Paketlenmiş ürünleri tüketmemeye özen gösterin.

İşlenmiş ürünler sağlığınız için büyük risk oluşturmaktadır. Gıda seçimlerinizi mümkün olduğunca doğaldan yana yapın. Örneğin paketli kuruyemiş ve kuru meyve barları tüketmektense doğal çiğ kuruyemiş ve kuru meyveler tüketin. Yine marketlerden hazır meyveli yoğurtlar almak yerine kendi mayaladığınız yoğurda meyve doğrayıp tüketebilirsiniz.

  1. Sebze ve meyve tüketimi ile lif gereksiniminizi karşılayın.

Sebze ve meyve tüketimi hem vitamin mineral gereksiniminizi karşılar hem de lif ihtiyacınızı karşılayarak bağırsak sisteminizin düzenli işlevini sağlar.

NOT: Bulunduğunuz çevre beslenme şeklinizi olumlu veya olumsuz pek çok yönde etkiliyor olabilir. Bu yüzden bu konuda çevrenizi sağlıklı seçimler yapmaya yönlendirin ya da onların seçimlerinden olabildiğince etkilenmemeye çalışın. Diyet yapıyorum demek yerine sağlıklı beslenmeyi yaşam şeklim haline getirdim demeyi seçin!

Sevgiler, sağlıklı günler…