Bazal metabolizma hızı (BMH) aktiviteden bağımsız, 24 saat boyunca (dinlenme halindeyken) yaşamsal faaliyetleri (vücudun düzenli çalışması, nefes alıp vermesi, beyin ve sinir sisteminin çalışabilmesi) yerine getirmek için vücudun ihtiyacı olan enerjidir. BMH ağırlık, boy, yaş ve cinsiyetten etkilenir.

Metabolik hız nasıl artar?

  1. Günün en önemli öğünü olan kahvaltı öğününü kesinlikle atlamamalısınız.
  2. Ara öğün yapmalısınız.
  3. Fiziksel aktivite düzeyini arttırmalısınız.
  4. Günlük su tüketiminizi en az 2 litre olarak ayarlamalısınız.
  5. Protein kaynağı besinleri beslenmenizde ihmal etmemelisiniz.
  6. Son olarak; baharatlar vücudunuzdaki ısı üretimini arttırıp, daha fazla kalori yakmanıza ve metabolik hızınızı arttırmanıza destek olur. Özellikle acı biber tüketmek metabolizmanızı hızlandıracaktır.

Healthy Body Sağlıklı Yaşam & Zayıflama Merkezinde, diyetisyenlerimiz tarafından sizin gereksinimlerinize göre hazırlanmış dengeli beslenme programı ile birlikte fizyoterapistlerimiz eşliğinde 20 dakikalık egzersiz programları sayesinde metabolik hızınızı arttırabilirsiniz.

Ayrıca, motivasyon arayanlar için “Egzersize Başlama Motivasyonu” başlıklı içeriğimizi öneririz. TIKLAYINIZ

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere sevgiler, sağlıklı günler…