Orta yaşlara yaklaştı iseniz daha uzun ve daha sağlıklı bir yaşam sürmek isterseniz bu beş alışkanlığı edinmelisiniz.

Son zamanlarda yapılan ve Harvard Health Publishing’te yayımlanan bir araştırma, sağlıklı alışkanlıkların insanların diyabet ve kanser gibi ciddi hastalıklardan yaşamları boyunca uzak kalabileceğini göstermiştir. Bu çalışmada 34 yıl boyunca 73.000 kadın 38.000 erkek takip edilmiş ve görülen o ki insanlar bu alışkanlıkları ne kadar iyi uygulayabiliyor ise, o kadar uzun yaşıyorlar.

Çalışma gösteriyor ki bu alışkanlıkların sadece birine sahip olmak bile ömrünüzü 2 yıl uzatmaktadır. Eğer 50’li yaşlarda iseniz ve 5 alışkanlığı da uyguladı iseniz kadınlar için 14 yıl erkekler ise 12 yıl daha fazla yaşamaktalar.

Alışkanlıklar;

  • Sebze ağırlıklı beslenme; sebze, meyve, fındık, ceviz,badem, kepekli tahıllar, sağlıklı yağlar ve omega 3 ağırlıklı beslenin. Hazır gıda; kızartmalar, tatlı ve şekerli gıdalardan uzak durun.
  • Mümkün olduğunca hareket edin. Örneğin günlük 30 dakika yürüyün.
  • Sağlıklı ve ideal kiloda olun. Sağlıklı vücut ağırlığı beden kitle indeksi (BKI) 18,5 ve 24,9 arasında olmalıdır.
  • Sigara içmeyin. Çünkü sigara sağlığa zararlıdır. Çalışmaya göre herhangi bir zamanda sigarayı bırakmanın önemli ve sağlıklı yararları olduğunu göstermiştir.
  • Alkol tüketimini sınırlandırın. Kadınlar için günde max. 1 içecek erkekler için günde max. 2 içecek.
Healthy Body’de sağlıklı alışkanlıklar edinmenize yardımcı olalım… Herkese sağlıklı ve sevgi dolu günler dileriz.