Description: Let's keep moving': Walking can boost spirits during lockdown

Bir dahaki sefere check-up yaptığınızda, doktorunuz size yürümek için bir reçete verirse şaşırmayın. Evet, yaklaşık bir yaşından beri yaptığınız bu basit etkinlik şimdi sağlık uzmanlarının önerileri arasında ilk sıralardadır. Bazı tıp uzmanları “harika bir ilaca en yakın şey” olarak lanse etmektedir.

Tabii ki, muhtemelen yürüyüş de dahil olmak üzere herhangi bir fiziksel aktivitenin genel sağlığınıza bir nimet olduğunu biliyorsunuzdur. 

 İşte yürümenin sizi şaşırtacak beş önemli faydası;

1. Ağırlığı artıran genlerin etkilerine karşı koyar. Harvard araştırmacıları, bu genlerin vücut ağırlığına gerçekte ne kadar katkıda bulunduğunu belirlemek için 12.000’den fazla insanda 32 obeziteyi teşvik eden gene baktı. Daha sonra günde yaklaşık bir saat boyunca hızlı bir şekilde yürüyen çalışma katılımcıları arasında, bu genlerin etkilerinin yarıya indirildiğini keşfettiler.

2. Tatlı isteğinizi azaltmaya yardımcı olur. Exeter Üniversitesi’nden yapılan bir çift çalışma, 15 dakikalık bir yürüyüşün çikolata isteklerini azaltabileceğini ve hatta stresli durumlarda yediğiniz çikolata miktarını azaltabileceğini buldu. Ve en son araştırmalar, yürümenin istekleri ve çeşitli şekerli atıştırmalıkların alımını azaltabileceğini doğrulamaktadır.

3. Meme kanseri gelişme riskini azaltır. Araştırmacılar, her türlü fiziksel aktivitenin meme kanseri riskini körelttiğini zaten biliyorlar. Ancak, yürürken sıfırlanan bir Amerikan Kanser Derneği çalışması, haftada yedi veya daha fazla saat yürüyen kadınların, haftada üç saat veya daha az yürüyenlere göre meme kanseri riskinin% 14 daha düşük olduğunu buldu. Ve yürüme, aşırı kilolu olma veya ilave hormon kullanma gibi meme kanseri risk faktörleri olan kadınlar için bile bu korumayı sağladı.

4. Eklem ağrısını hafifletir. Birçok çalışma, yürümenin artritle ilişkili ağrıyı azalttığını ve haftada beş ila altı mil yürümenin ilk etapta artritin oluşmasını bile önleyebileceğini bulmuştur. Yürüme, eklemleri özellikle osteoartrite en yatkın diz ve kalçaları yağlayarak ve onları destekleyen kasları güçlendirerek korur.

5. Bağışıklık fonksiyonunu artırır. Yürüyüş soğuk algınlığı ve grip döneminde sizi korumaya yardımcı olabilir. 1.000’den fazla erkek ve kadın üzerinde yapılan bir araştırma, günde en az 20 dakika, haftada en az 5 gün yürüyenlerin, haftada bir veya daha az egzersiz yapanlara göre% 43 daha az hasta olduklarını buldu. Ve hastalanırlarsa, hafif semptomlar ile daha kısa bir süre içinde iyileştiler.

Tüm bu bulgular gösteriyor ki; yürüyüş ve egzersiz güncel sağlığımız ve korunması için vazgeçilmezdir.