YALI MH. 6523 SK. NO:32/A K:6 D:A604 Karşıyaka İZMİR Pazartesi - Cumartesi 09:00-19:00 0 232 999 42 30

Kişiye Özel Egzersiz

 

Vücut kaslarının hemen hemen hepsinin kullanılmasını sağlayan Healthybody egzersizleri, düzenli olarak yapıldığında kemik ve kas sisteminin güçlenmesini sağlar. Healthybody egzersizleri vücudun ekstra kalori yakmasına yardımcı olur ve bazal metabolizma hızının artmasını sağlayarak kilo verme sürecini hızlandırır.

Healthybody egzersiz programında haftada 2-3 seans ve seans başına 20 dakikalık sürelerde egzersizler yapılır. Egzersizlerin yapısı, yoğunluğu ve tipi bireyin özgeçmişine ve eşlik eden kas-iskelet ve diğer sistem problemlerine göre, fizyoterapistler tarafından belirlenir ve takip edilir.

Fiziksel aktivite programları pek çok hastalığın ve semptomlarının tedavisinde, hastalığa bağlı komplikasyonların önlenmesinde ve hastalık sürecinin bedene ilişkin kalıcı hasar bırakmasının engellenmesinde son derece etkilidir.

Fiziksel aktivitenin, özellikle de düzenli yapıldığında, gerek fiziksel gerekse ruhsal sağlığa yararlarını gösteren çok sayıda bilimsel çalışma mevcuttur.

Bu olumlu etkileri aşağıdaki gibi sınıflayabiliriz:

  1. Kas gücü ve fiziksel aktivite toleransında (kondisyon ve dayanıklılık) artış
  2. Kas-eklem kontrolünü arttırarak stabilitenin ve dengenin sağlanması, özellikle yaşlı bireylerde düşmelerin önlenmesi
  3. Kalp -damar hastalık oranlarında azalma
  4. Kronik yorgunlukta azalma
  5. Düzenli fiziksel aktivite yapan bireyler, sigara bağımlılığından kurtulma konusunda aktif olmayan bireylerden daha başarılıdırlar
  6. İnsülin aktivitesinin kontrolünü sağlayarak diyabetin ve kan şekerinin kontrolüne yardımcı olur
  7. Kan basıncı ve kan lipid (yağ) düzeylerinde normalleşme
  8. Kemik yoğunluğunda artış sağlar, osteoporoz riskini azaltır
  9. Uyku süresini ve kalitesini iyileştirir
  10. Kaygı ve depresyon tablosunu yatıştırır
  11. Bağırsak aktivitesi düzenlenir, kabızlık azalır
  12. Metabolizmayı hızlandırır ve kilo alımını önler
  13. Uzun vadede bilişsel fonksiyonlar ve motor kontrol, buna bağlı olarak özgüven artar, demans (unutkanlık) azalır
  14. Kadınlarda menopoza girme başlangıç yaşını geciktirir, menopozun olumsuz etkilerinin hafifletilmesinde yardımcıdır
  15. Yetişkinlerde sağlıklı cinsel aktivite üzerinde olumlu etkileri vardır
  16. Kendini iyi hissetme ve mutluluk oluşturur, depresyon ve anksiyete ile başa çıkma gücünü arttırır
  17. Vücut direnci artar ve enfeksiyonlara karşı koruma gelişir
  18. Kanser gelişim riskini azaltır ve kansere karşı koruma sağlar
  19. Yaşam kalitesi artar, sosyal ve kültürel aktivitelere katılım artar

‘’Kişiye özel tasarlanmış fiziksel aktivite programı, yukarıda saydığımız ve tümü bilimsel çalışmalarla desteklenmiş faydaları nedeniyle tamamlayıcı tıp uygulamalarının vazgeçilmez bir bileşenidir.’

Egzersiz programlarının olumlu ve tedavi edici özelliğinden yararlanılan bazı durumlar şunlardır:

  • Bazı ortopedik problemler, spor yaralanmaları
  • Nörolojik hastalıklar (felçler, denge-koordinasyon kayıpları, sinir yaralanmaları vb.)
  • Bazı kalp-damar ve akciğer hastalıkları
  • Romatizmal hastalıkların bir kısmı
  • Kaza, travma ve cerrahi sonrası gelişen bazı problemler
  • Bel, sırt ve boyun problemleri, diz, omuz gibi eklem ağrıları
  • Obezite
  • Doğum sonrası iyileşme ve kilo verme süreci